У Центру јавне безбједности Источно Сарајево јуче je одржан Округли сто на тему „Спријечимо вршњачко насиље“, који је реализован у склопу кампање коју током мјесеца октобра проводи Министарство унутрашњих послова Републике Српске. Осим припадника ЦЈБ И.Сарајево, округлом столу су присуствовали и директори, педагози и психолози основних и средњих школа са подручја општина И.Илиџа, И.Н.Сарајево, Пале и Соколац , те директори Центара за социјални рад. Припадници полиције су истакли да на подручју Центра проблем вршњачког насиља није изражен, те да су у посљедњих девет мјесеци регистрована три случаја, два у Источном Сарајеву и једно у Палама. Представници васпитно-образовних институција су током дискусије сугерисали на неопходност сталног присуства школског полицајца у близини школа, те истакли изузетно добру досадашњу сарадњу са полицијом. Учесници су позитивно оцијенили информацију о одржавању округлих столова на поменуту тему, с обзиром да су све полицијске станице у надлежности Центра одржале такве и сличне скупове, те остварили тјешњу сарадњу са просвјетно образовним институцијама. Један од приједлога свих учесника је да се у наредном периоду, заједничким напорима изнађу начини едукације родитеља како би у потпуности функционисао однос ученик – школа – породица. Заједнички закључак учесника је да је неопходно успоставити јачу сарадњу између Центара за социјални рад и школа, те да се у рјешавање проблема вршњачког насиља морају укључити и општине и спортски клубови. Осим тога, оцијењено је да и медији на свој начин могу допринијети сузбијању малољетничке делинквенције и вршњачког насиља на начин да се не приказују емисије и филмови са насилничким саджајима у вријеме када их дјеца могу погледати. Све полицијске станице из надлежности Центра, у току ове школске године, подићи ће ниво сарадње са образовним институцијама, рофитељима и ученицима са циљем побољшања међусобног повјерења, те уочавања евентуалних проблема и идентификовања конфликтних појединаца. У наредном периоду полицијски службеници планирају посветити посебну пажњу понашању дјеце и малољетника ван школа, у вријеме када ова популације није под надзором родитеља или просвјетних радника.















