У акцији појачане контроле саобраћаја регистрован већи број прекорачења брзине у насељеним мјестима
| Добој | Сриједа, 07. мај 2014.
На путевима које оперативно покрива Центар јавне безбједности Добој у априлу мјесецу реализован је већи број превентивно-репресивних акција усмјерених на појачану контролу брзине кретања возила. Надлежне полицијске станице за безбједност саобраћаја и полицијске станице опште надлежности, у различитим временским интервалима вршиле су контролу брзине кретања возила на путевима који су њиховој надлежности.
Током акције контролисано је укупно 1.011 возила, а кориштењем радара утврђено је 916 прекршаја прекорачења брзине кретања приликом чега су возачима издати прекршајни налози на лицу мјеста. У 70,3% случајева прекорачење брзине регистровано је у насељеним мјестима и у већини случајева прекорачење брзине било је до 20 km/h веће од дозвољене. У 6 случајева измјерено прекорачење брзине у насељеним мјестима било је до 50 km/h веће од дозвољене.
Од укупно 272 евидентирана прекршаја прекорачења брзина ван насељеног мјеста 47,8% односи се на прекорачење до 20 km/h, док је у 49 случајева измјерено прекорачење до 50 km/h веће од дозвољене.
Највећи број возила контролисала је Полицијска станица за безбједност саобраћаја Дервента (465) која је издала 412 прекршајних налога возачима који су прекорачили дозвољену брзину.
У протекла четири мјесеца на подручју Центра јавне безбједности Добој евидентиране су 372 саобраћајне незгоде, односно 50 саобраћајних незгода више (15,53%) него у истом периоду претходне године. Повећан број соабраћајних незгода односи се на саобраћајне незгоде са лакшим тјелесним повредама (повећање од 23,94%) и саобраћајне незгоде са материјалном штетом (повећање за 22,11%). На основу аналитичких показатеља утврђено је да је један од најчешћих узрока евидентираних саобраћајних незгода неприлагођена брзина и то у 29 % случајева у односу на укупан број саобраћајних незгода.
Центар јавне безбједности Добој апелује на возаче моторних возила да поштују ограничења која се односе на брзину кретања возила и тако заштите себе, али и друге учеснике у саобраћају.