Ministarstvo unutrasnjih poslova Republike Srpske
← Повратак на Сервисне информације | Информисање јавности » Сервисне информације

МУП Републике Српске апелује на грађане за стрпљење и ажурност

| Бања Лука | Четвртак, 30. јул 2015.

Министарство унутрашњих послова Републике Српске се овим путем обраћа грађанима и апелује на стрпљење и ажурност грађана поводом истека и замјене личних докумената и путних исправа, а посебно приликом регистрација возила.

Наиме, ове године у јуну и јулу запримљено је укупно 59.402 захтјева за регистрацију возила, док је у истом периоду запримљено 81.098 захтјева за издавање личних докумената, од којих је 40.546 захтјева за издавање путних исправа. Уколико се број захтјева у овом периоду упореди са бројем захтјева у четвртом и петом мјесецу (април и мај) ове године, уочљив је пораст броја захтјева за продужење важења регистрација моторних возила, и то за приближно 700 захтјева, док је само број захтјева за издавање путних исправа већи за 12.361.

У циљу елиминисања гужви и бржег и ефикаснијег остваривања права грађана, у надлежним организационим јединицама, у Бањалуци, Приједору, Бијељини, Добоју, Требињу, Источном Сарајеву и Палама, шалтери за регистрацију возила су физички одвојени од локације за издавање личних докумената и путних исправа.

У функцији је и „ред система“, којим је грађанима омогућено да преузму број за предају захтјева и да процијене и организују вријеме чекања сходно динамици рада реферата, као и то да је обезбјеђено присуство полицијског службеника, који врши надзор и спречава евентуалне злоупотребе код функционисања истог.  

По потреби се рад на реферату регистрације возила организује у двије смјене и обавља се радним данима у периоду 07,00-20,00 часова и суботом 07,00-13,00 часова.

С обзиром да је због сезоне годишњих одмора повећан број захтјева, у овом периоду су неизбјежне гужве и поред максималног ангажовања службеника, који редовно обављају послове у вези са регистрацијом возила, али и других послова у вези са издавањем личних и путних исправа, као и службеника на испомоћи.

Напомињемо да је у посљедње вријеме долазило до учесталих проблема у фукнционисању система регистрације возила, који успорава или онемогућава рад на апликацијама, због чега се стварају гужве и јавља негодовање грађана, али и у том смислу се предузимају све мјере како би се у што краћем року отклонили уочени недостаци.

Такође подсјећамо грађане да је законска обавеза да се личне карте замјене у периоду од 15 дана прије дана њиховог истека, пасоша 3 мјесеца, а возачке дозволе до самог дана истека, с тим што је захтјев могуће поднијети и раније.

Савјетујемо грађане да путем СМС сервиса изврше провјеру података и добију обавјештења из регистара Министарства о статусу личних докумената, регистрацији возила, новчаним казнама и уплатама, те казненим бодовима (www.mup.vladars.net).

Имајући у виду наведено, као и чињеницу да се сви захтјеви грађана рјешавају у законом утврђеном року, Министарство унутрашњих послова апелује на грађане да покажу разумијевање с обзиром на описане објективне околности.