Ministarstvo unutrasnjih poslova Republike Srpske
← Повратак на Сервисне информације | Информисање јавности » Сервисне информације

Стање у области безбједности саобраћаја

| Бањалука | Петак, 31. децембар 2004.

У посматраном периоду догодила се 9.875 саобраћајна незгода, што је у односу на исти период 2003.године више за 7 %. У овим саобраћајним незгодама погинуло је 155 лица, теже повријеђено 722, а лакше повријеђено 2.151 лице. Број погинулих је мањи за 32 или 17%, број теже повријеђених мањи за 12 %, а лакше повријеђених већи за 51%. Број незгода само са материјалном штетом (7.775) већи је 9%. Најчешћи узрок саобраћајних незгода је прекорачење брзине, затим непоштивање првенства пролаза, непрописно претицање и обилажење, утицај алкохола, грешке пјешака итд.. Због почињених кривичних дјела и прекршаја поднесена су 494 извјештаја тужиоцу и 79.540 захтјева за покретање прекршајног поступка за 99.799 прекршаја у саобраћају, изречено је 237.862 новчаних казни. Из саобраћаја је искључено 13.746 возача (због вожње под утицајем алкохола 9.469, вожње прије стицања права 3.487, осталих разлога 790) и 14.419 возила (4.834 ради техничке неисправности, 8.799 због неисправности регистрације, 589 други разлози). На ванредни технички преглед упућено је 5.233 возила, од којих је за 4.237 утврђено да су технички неисправна. И поред одређених повољних показатеља, већ дуже вријеме стање безбједности саобраћаја на путевима, због низа међусобно условљених фактора није на задовољавајућем нивоу. Знатан пораст броја регистрованих увозних, углавном старих возила, незадовољавајућа саобраћајна инфраструктура, лоше стање путне мреже и неадекватно одржавање посебно у зимским условима, непостојање и дотрајалост хоризонталне и вертикалне сигнализације на већини путних праваца, неријешен стационарни саобраћај у градским срединама, недисциплина учесника у саобраћају, неки су од фактора који се негативно одражавају и усложавају стање безбједности саобраћаја на путевима. Међу наведеним факторима високо мјесто заузима и недовољна едукованост и низак ниво саобраћајне културе код знатног дијела учесника у саобраћају, недосљедна примјена контролно-надзорних механизама, неадекватна казнена политика, дијелом превазиђена законска регулатива и слично.