MUP Republike Srpske apeluje na građane za strpljenje i ažurnost
| Banja Luka | Četvrtak, 30. jul 2015.
Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srpske se ovim putem obraća građanima i apeluje na strpljenje i ažurnost građana povodom isteka i zamjene ličnih dokumenata i putnih isprava, a posebno prilikom registracija vozila.
Naime, ove godine u junu i julu zaprimljeno je ukupno 59.402 zahtjeva za registraciju vozila, dok je u istom periodu zaprimljeno 81.098 zahtjeva za izdavanje ličnih dokumenata, od kojih je 40.546 zahtjeva za izdavanje putnih isprava. Ukoliko se broj zahtjeva u ovom periodu uporedi sa brojem zahtjeva u četvrtom i petom mjesecu (april i maj) ove godine, uočljiv je porast broja zahtjeva za produženje važenja registracija motornih vozila, i to za približno 700 zahtjeva, dok je samo broj zahtjeva za izdavanje putnih isprava veći za 12.361.
U cilju eliminisanja gužvi i bržeg i efikasnijeg ostvarivanja prava građana, u nadležnim organizacionim jedinicama, u Banjaluci, Prijedoru, Bijeljini, Doboju, Trebinju, Istočnom Sarajevu i Palama, šalteri za registraciju vozila su fizički odvojeni od lokacije za izdavanje ličnih dokumenata i putnih isprava.
U funkciji je i „red sistema“, kojim je građanima omogućeno da preuzmu broj za predaju zahtjeva i da procijene i organizuju vrijeme čekanja shodno dinamici rada referata, kao i to da je obezbjeđeno prisustvo policijskog službenika, koji vrši nadzor i sprečava eventualne zloupotrebe kod funkcionisanja istog.
Po potrebi se rad na referatu registracije vozila organizuje u dvije smjene i obavlja se radnim danima u periodu 07,00-20,00 časova i subotom 07,00-13,00 časova.
S obzirom da je zbog sezone godišnjih odmora povećan broj zahtjeva, u ovom periodu su neizbježne gužve i pored maksimalnog angažovanja službenika, koji redovno obavljaju poslove u vezi sa registracijom vozila, ali i drugih poslova u vezi sa izdavanjem ličnih i putnih isprava, kao i službenika na ispomoći.
Napominjemo da je u posljednje vrijeme dolazilo do učestalih problema u fukncionisanju sistema registracije vozila, koji usporava ili onemogućava rad na aplikacijama, zbog čega se stvaraju gužve i javlja negodovanje građana, ali i u tom smislu se preduzimaju sve mjere kako bi se u što kraćem roku otklonili uočeni nedostaci.
Takođe podsjećamo građane da je zakonska obaveza da se lične karte zamjene u periodu od 15 dana prije dana njihovog isteka, pasoša 3 mjeseca, a vozačke dozvole do samog dana isteka, s tim što je zahtjev moguće podnijeti i ranije.
Savjetujemo građane da putem SMS servisa izvrše provjeru podataka i dobiju obavještenja iz registara Ministarstva o statusu ličnih dokumenata, registraciji vozila, novčanim kaznama i uplatama, te kaznenim bodovima (www.mup.vladars.net).
Imajući u vidu navedeno, kao i činjenicu da se svi zahtjevi građana rješavaju u zakonom utvrđenom roku, Ministarstvo unutrašnjih poslova apeluje na građane da pokažu razumijevanje s obzirom na opisane objektivne okolnosti.