Ministarstvo unutrasnjih poslova Republike Srpske
← Povratak na Servisne informacije | Informisanje javnosti » Servisne informacije

ALARMANTAN BROJ SMTRNO STRADALIH U SAOBRAĆAJU

| I.Sarajevo | Srijeda, 08. novembar 2006.

Tokom prvih devet mjeseci ove godine, na području Centra javne bezbjednosti Istočno Sarajevo i pored činjenice da je prema statističkim podacima, smanjen broj saobraćajnih nezgoda, stanje bezbjednosti saobraćaja je u pogoršanju kada je u pitanju broj poginulih lica. Nakon određenih objektivnih problema koji se dovode u vezu sa primjenom novog Zakona o bezbjednosti saobraćaja, radnici Policijskih stanica za bezbjednost saobraćaja, do kraja godine , striktnim provođenjem zakona i pojačanim mjerama kontrole saobraćaja, pojačaće aktivnosti sa ciljem prevazilaženja postojećeg stanja. Pored samih učesnika u saobraćaju i preduzeća koja se bave održavanjem puteva, realno će biti potrebno da i sudovi pojačaju svoje aktivnosti kako bi naprijed navedene aktivnosti policije imale svoje efekte na poboljšanju bezbjednosti saobraćaja. Indikativan je i ilustrativan slučaj, tj. saobraćajna nezgoda koja se dogodila 5. novembra u Palama, u kojoj je, kao pješak, smrtno stradao Ratko Pavičević. Nezgodu je skrivio D.L., star 22 godine. Ovaj slučaj je najbolja potvrda činjenice da je od prvorazrednog značaja procesuiranje prekršajnih prijava od strane pravosudnih organa, a koje podnose organi unutrašnjih poslova, tj. policija. Naime, u proteklih nepunih tri godine protiv pomenutog D.L. podneseno je 25 prijava za različite prekršaje u oblasti saobraćaja, a nijedna nije procesuirana. Time su napori policije da, kroz preventivno djelovanje, učini ovu oblast bezbjednijom – praktično obezvrjeđeni. Ne želimo ni u kom smislu ulaziti u ingerencije Pravosuđa, ali je logična pretpostavka da se pomenuta nezgoda, koja je za posljedicu imala smrt pješaka, moguće i ne bi dozvolila da je lice koje je istu skrivilo, ranije adekvatno procesuirano, odnosno kažnjavano. Prema statističkim pokazateljima, vidljivo je da je u kontinuitetu prisutan nizak procenat rješenosti zahtjeva za pokretanje prekršajnog postupka od strane nadležnih sudova. Stoga cijenimo da bi sankcionisanje prekršaja u optimalnom vremenu bilo od izuzetnog značaja, kako za smanjenje broja smrtno stradalih i povrjeđenih u saobraćaju, tako i za broj saobraćajnih nezgoda.