Održana prezentacija digitalnih tahografa
| Banja Luka | Srijeda, 28. maj 2008.
Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srpske u saradnji sa Spoljno – trgovinskom komorom BiH danas su u sjedištu MUP-a RS održali prezentaciju rada digitalnih tahografa. Prezentaciji su prisustvovali predstavnici Uprave policije MUP-a RS, inspektori za poslove saobraćaja sektora - odjeljenja u Centrima javne bezbjednosti i komandiri policijskih stanica za bezbjednost saobraćaja. Zoran Sredić, glavni inspektor saobraćajne policije u Upravi policije MUP-a RS rekao je da je MUP RS, na inicijativu Spoljno – trgovinske komore BiH, prihvatio ideju da se krene sa obukom radnika saobraćajne policije za kontrolu rada vozača teretnih motornih vozila u koja su ugrađeni digitalni tahografi. ''Obaveza svih članica Evropske unije je da se od 1.9.2007. godine u sva teretna vozila ugrađuju digitalni tahografi, a ostale zemlje, među kojima smo i mi, imaju obavezu da to sprovedu do početka 2010. godine. MUP RS je odlučio da krene sa edukacijom rukovodnih radnika u saobraćajnim policijskim stanicama, a u narednom periodu sprovešće se edukacija i ostalih radnika ovih policijskih stanica'', rekao je inspektor Sredić. Poredeći analogni tahograf sa digitalnim, inspektor Sredić je rekao da će se kod digitalnih tahografa koristiti posebne kartice, kojima će radnici policije ulaziti u memoriju digitalnog tahografa i imati daleko više podataka o brzini kretanja, vremenu i dužini upravljanja vozilom, te uporedio digitalni tahograf za teretno motorno vozilo sa crnom kutijom za avion. Velibor Pejić, predstavnik Instituta za edukaciju Spoljno - trgovinske komore BiH je rekao da će Spoljno trgovinska komora BiH sprovesti edukaciju radnika po primjeni Direktive 5.6.1. Evropske unije. ''Od 1.septembra 2007. godine, sva nova vozila u Evropskoj Uniji su dužna da imaju digitalni tahograf, tako da će analogni tahografi postati prošlost. Bosna i Hercegovina, dvije godine nakon potpisa Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Evropskoj Uniji dužna je da u sva vozila ugradi digitalni tahograf, a u međuvremenu, kontrolni organi BiH i MUP RS kao njen sastavni dio treba da se osposobe kako bi mogli da vrše kontrolu rada vozača u međunarodnom drumskom prevozu i na taj način zaštite domaću transportnu industriju'' rekao je Pejić. Pejić je naglasio da su naši prevoznici koji prelaze u Evropsku Uniju dužni da poštuju pravila koja su stupila na snagu po Direktivi 5.6.1. ''Najveći neprijatelj vozača je umor, a nepoštivanje tih pravila dovodi do posljedica sa smrtnim ishodom. Značaj digitalnih tahografa je u tome što se time propisuje tačan način rada vozača i na taj način se zaštićuje ljudski život'', istakao je Pejić.