Ministarstvo unutrasnjih poslova Republike Srpske
← Povratak na | Informisanje javnosti »

Stanje u oblasti bezbjednosti saobraćaja

| Banjaluka | Petak, 31. decembar 2004.

U posmatranom periodu dogodila se 9.875 saobraćajna nezgoda, što je u odnosu na isti period 2003.godine više za 7 %. U ovim saobraćajnim nezgodama poginulo je 155 lica, teže povrijeđeno 722, a lakše povrijeđeno 2.151 lice. Broj poginulih je manji za 32 ili 17%, broj teže povrijeđenih manji za 12 %, a lakše povrijeđenih veći za 51%. Broj nezgoda samo sa materijalnom štetom (7.775) veći je 9%. Najčešći uzrok saobraćajnih nezgoda je prekoračenje brzine, zatim nepoštivanje prvenstva prolaza, nepropisno preticanje i obilaženje, uticaj alkohola, greške pješaka itd.. Zbog počinjenih krivičnih djela i prekršaja podnesena su 494 izvještaja tužiocu i 79.540 zahtjeva za pokretanje prekršajnog postupka za 99.799 prekršaja u saobraćaju, izrečeno je 237.862 novčanih kazni. Iz saobraćaja je isključeno 13.746 vozača (zbog vožnje pod uticajem alkohola 9.469, vožnje prije sticanja prava 3.487, ostalih razloga 790) i 14.419 vozila (4.834 radi tehničke neispravnosti, 8.799 zbog neispravnosti registracije, 589 drugi razlozi). Na vanredni tehnički pregled upućeno je 5.233 vozila, od kojih je za 4.237 utvrđeno da su tehnički neispravna. I pored određenih povoljnih pokazatelja, već duže vrijeme stanje bezbjednosti saobraćaja na putevima, zbog niza međusobno uslovljenih faktora nije na zadovoljavajućem nivou. Znatan porast broja registrovanih uvoznih, uglavnom starih vozila, nezadovoljavajuća saobraćajna infrastruktura, loše stanje putne mreže i neadekvatno održavanje posebno u zimskim uslovima, nepostojanje i dotrajalost horizontalne i vertikalne signalizacije na većini putnih pravaca, neriješen stacionarni saobraćaj u gradskim sredinama, nedisciplina učesnika u saobraćaju, neki su od faktora koji se negativno odražavaju i usložavaju stanje bezbjednosti saobraćaja na putevima. Među navedenim faktorima visoko mjesto zauzima i nedovoljna edukovanost i nizak nivo saobraćajne kulture kod znatnog dijela učesnika u saobraćaju, nedosljedna primjena kontrolno-nadzornih mehanizama, neadekvatna kaznena politika, dijelom prevaziđena zakonska regulativa i slično.